Bringabiznisz

 2012.10.23. 14:32

Kedvenc mindenemről (binyigliről) olvastatok már, ritka példány. Legfontosabb jellemzője, hogy a rozsda tartja össze. 

Itt van az ősz, hideg van, még egy telet nem bír ki, s tavasszal a cigánynak kell odaadjam egy nádseprűért, így gondoltam eladom. Kiraktam Gyergyói adok-veszek groupra egy fiatalkori fényképet róla, extrának odanyomtam, hogy jár vele két pár teljesen új fékrendszer és félve kiírtam, hogy 50 lejt kérek érte. Hát hallod, verték le egymást az emberek, hogy ki kapja meg előbb. Telefonom egyfeszt csenget, jöttek a privát üzenetek, mindenkinek a bicikli kellett. Egy iparosnak megígértem a találkozót ma délre. Hívott is reggel 9-kor. Épp karintiztem az országúton a városba készülve, amikor egységesen eldöntöttük, hogy együtt jövünk a városból hozzám, ahol ő majd megnézi a mesés példányt és azon nyomban fizeti is. Kitartó volt a fiú, alig intéztem el városi dolgom, már jött szembe velem az utcán. Bemutatkozásmentes in medias res beszélgetés:

- Na helló. - így ő. (Bemutatkozni nem akar, pedig még most se vagyok biztos benne, hogy ő az, akivel találkoznom kell.)

- Szia.

- Há megmondtam, hogy itt találkozzunk, hogy menjünk együtt. - közli temperamentumosan.

- Épp hívni akartalak, hogy kész vagyok, mehetünk.

- Stoppolunk ugye? Én stoppal jártam ki az iskolát. Meg biciklivel. Amúgy Keresztúri vagyok, csak idejöttem Gyergyóba lakni.

- Dolgozol? 

- Már nem. Megvertem a főnököt, ki akart b***ni velem, s megcibáltam. Jártam a törvényszéket, 1000 lejt fizettem büntetést. Pedig csak nyakon fogtam, ha meg is ütöm, tuti legalább ezer euró kellett volna. Most nem dolgozom, anyámmal élek, apám meghalt a tavaly. Beletörődtem. Amit nem tudsz megoldani, törődj bele.

- Sajn... Igen, így van. - javítom ki magam. 

- Iskolába jársz-e? Hány diplomád van? - érdeklődik.

- Elvégeztem egy linkegyetemet. Meg még van valami segédprogramozói matyukaság is. Igazából semmihez sem értek.

- Csak ennyi? Nekem tíz diplomám van. Szakiskolát végeztem, azalatt gyűjtöttem őket. El kell menni külföldre dolgozni, itt semmi sincsen. Mondjuk magyarba, vagy németbe. Tanultam franciát, de megbuktam, semmit se tudok belőle.

- Beszéljünk a bicikliről. - próbálom terelni a témát.

- Mi van vele? Hozom el.

- Kicsit szar állapotban van.

- Nembaj.

- Oválisak a kerekek.

- Nembaj.

- Duplanyolcas van bennük.

- Nembaj.

- Berozsdáztak a váltók.

- Nembaj.

- A fékek zacskóban vannak. 

- Pont jó.

- Kotyog a középtengely.

- Nagyon?

- Aha. 

- Ferde a kormány.

- Nembaj. 

- Fura csavarok hiányoznak róla.

- Nem számít.

Ekkor már a faluban ügettünk becsüs utcánkban széplakom felé. Az időjárást 950 méteren át veséztük, amikor nagy gyomoridegem közepette elé toltam bicajom. 

- Lágy a kerék, pompa van?

- Aha. - odaadtam.

Pénztárcájából kezembe varázsolta az 50 lejt, s megkérdezte, hogy tényleg csak ennyibe kerül-e. Egy pillanatra azt hittem, alkudni szeretne, de hamar megértettem, hogy nincs erről szó.

- Menj egy kört vele, lásd, hogy megy, csak így ne fizesd ki.

Ment három métert, majd így:

- Elviszem, köszönöm. 13 kilóméteren lesz időm tesztelgetni fel a városig. Szia.

Halkan eldúdoltam egy fohászt, hogy bárcsak épen megérkezne, és a bicaj ne hagyná ott a mezőben a reggeli ködös időben. Amikor a kapun kiért, rájöttem, hogy egy csepp zsidó vér sincs bennem, hiszen majdnem megkértem, hogy ne vegye meg, de akkor jött a költői kérdésem:

Vajon mi lehet ebben a bicikliben, amiért ennyire határozottan kellett több mint 10 embernek, amikor tulajdonképpen roncstelepre való?????

20110712943_1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://zabothegyezo.blog.hu/api/trackback/id/tr334864382

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

estenkellregisztralni 2012.10.23. 16:18:16

Az megért vóna vagy 70 lejt is.. nem vagy jó biznicár!:P

Zabhegyezo 2012.10.23. 23:09:02

Tényleg nem, de a fotó csalóka :)
süti beállítások módosítása