A dagadó villanyszámla

 2012.11.08. 16:17

Az van, hogy minden nap megkapom a szentlecként, mert sok áramot fogyasztanak a mihaszna kütyüim és amióta itthon vagyok, rohamosan nő a villanyszámla. Enyhe szemforgatás közepette lezajlott az alábbi párbeszéd édesanyám és köztem: 

(hogy ki mit mond, azt nem lesz nehéz eldöntened segítség nélkül sem)

- Minek villanyt kapcsolni délután 4-kor?

- Sötétedik. 

- Még lehet látni kint.

- Kint. Itt nem.

- Húzd szét azt a sötétítőt, egész nap gubbasztasz a sötétbe, s aztán csodálkozunk, milyen sápadt vagy!

- Hiába húzom szét, nem lesz világosabb. Villany kell.

- Minek kell?

- Olvasnék.

- Gyere a konyhába!

- De nem lehet egy asztal sarkán fonnyadva nyálazni egy vaskos könyvet, miközben ti azt beszélitek, mit csinált ma a szomszéd, miért jó, hogy Obama nyert, s a holnapi programterv részletes kidolgozását sem akarom háttérzajként élvezni, miközben épp a génmanipulációt akarom megérteni egy orvoskrimiből. Fény kell csenddel.

- Használd az elemes olvasólámpád.

- Kifogytak az elemek belőle.

- Vegyél mást bele.

- Kérek pénzt.

Vettem 20 lej értékben 6 darab elemet. (Ezt hozzátéve a havi villanyszámlához nagyjából 6 hónapig hagyhatnám nonstop felkapcsolva a lámpát kisszobámban) 

Olvasok a friss elemekkel ellátott lámpa alatt, amikor jön a háttérszöveg:

- Most olvasol vagy zenét hallgatsz?

- Szeretem, ha szól valami lágy zene, miközben olvasok.

- Tévét se kapcsoltad ki.

- Be sem kapcsoltam.

- Ég a lámpa.

- Gondolom, csak a távkapcsolón lett kikapcsolva.

- Hát a tévén is kapcsold ki.

Kikapcsoltam.

- Laptop állandóan megy, a zene feszt bőg, két telefont nyomsz egyszerre, a villany éjjel-nappal ég, csődbe viszel leányka.

- Ebből csak a laptop fogyaszt, s az se állandóan. Apu például tévé mellett olvas újságot és a rádiót lenémítva üzemelteti ezek mellett.

- Azmás.

- Aha.

Elgondolkodtam, hogy ha kiverném a hangfalakból és a laptopból a világító színes ledeket, anyám simán elhinné, hogy ezek nem is fogyasztanak áramot. A ledek a legdrasztikusabb fogyasztók. 

Most kikapcsoltam még az elemes olvasólámpát is, gyertyafüsttel színezem a falat olvasás közben, ti pedig kérlek gyűjtsetek nekem erősebb szemüvegre.

A bejegyzés trackback címe:

https://zabothegyezo.blog.hu/api/trackback/id/tr604897302

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása