Kommunikáció szakos(?) egyetemi diplomámnak már csak olyan hasznát látom, mint a konfettikészítés, ezért örömmel jelentkezem a büfés állásokra is. Román tudásomnak köszönhetően egy interjúra be is hívtak. A Yummi-Yummi Kft. Kebap gyorsbüféje német vagy román nyelvet beszélő, ügyes eladót keresett, hát én kaptam is az alkalmon.

9-re mentem a volt csillárszalon helyére, hetyke zsebre vágott kézzel közelítve a sarokra, csordulásig telt pozitív energiával. Messziről megpillantottam a büfékocsit a szalon udvarán, suhantam is felé kíváncsian, de hamar lehervadtam. A csillárszalon lelakatolva, rajta a kiadó tábla, udvarán a büfékocsi szintén lelakatolva, mellette egy osztrák autó, körben elektronikai üzletek hatalmas ZÁRVA feliratú lapokkal az ablakban. Körbetoporogtam az autót hetvenszer, kilenc óra is mulandóban volt, majd megjelent egy nő, aki tovább viharzott, s úgy kiáltotta vissza válla felett, hogy "menj fel, fent vannak".

Megigazítottam kis mellénykémet, kettőt dobbantottam a lábtörlőn és felindultam a lépcsőkön a csillárszalon fölé. Kicsi folyosó, kicsi helyiséggel mellette, oda dugtam be orromat határozottan, ne látszódjon már, hogy egy hangyapucányit is izgulok. Odabent egy erősen török ötven pluszos férfi, s egy húszas éveinek elején járó srác mikrózzák a kaját, s számomra ismeretlen nyelven társalognak. Kopogásom után kezdetét vette az interjú:

- Jó napot kívánok! Állásinterjúra jöttem. - köszönök illedelmesen, mosolyogva még mindig az ajtóból.

Az idősebbik rám néz, közömbösen visszateszi a kajáját a mikróba, majd elindul felém ímmel-ámmal:

- Dajcse? - kérdi.

- Nem. Román. - mondom.

- Dajcse nyet?

- Nyet. - ismétlem meg remélve, hogy ez egy nem-et jelent.

Fújtat egyet, kitoloncol az ajtón, majd újra próbálkozik:

- Kebap Győr?

- Aha. - mondtam neki univerzális nyelven.

- Prákszisz?

- Tessék? - értetlenkedem.

- Gásztronomí?

- Nincs. - közlöm fejemet ingatva.

Szét tárta kezeit és viszont látást intett fekete tenyerével.

Az mellékes, hogy ezek után a Tesco-boltban egy srác tőlem kérdezte meg, hogy "ez az akció a 800 grammos barackkonzervre vonatkozik-e?"

Hiába.Eladói vér csörgedez az ereimben.

A bejegyzés trackback címe:

https://zabothegyezo.blog.hu/api/trackback/id/tr195385713

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása